Välj ekologiskt och närodlat!

Generalsekreterare Karin Lexén                                             Foto: Fredrik Hjerling

Våra ekologiska och närproducerade val hjälper matproducenter med hållbar produktion i norra Sverige att fortsätta med sitt viktiga arbete. Dessutom skickar vi en signal till de bönder och producenter som ännu inte valt att producera ekologiskt att det finns en efterfrågan och ett behov av god, giftfri, närproducerad och miljövänlig mat! Vi som konsumenter bidrar mycket starkt till utvecklingen mot en bra livsmiljö genom att välja rätt produkter när vi handlar.

Vi i Luleå Naturskyddsförening vill hjälpa till att göra det lättare för dig som konsument att göra bra val, men även lyfta dig som producent för att du ser till naturen, klimatet och människans bästa. Så med det sagt har vi nedan länkat till företag och producenter i Luleå med omnejd, som gynnar dig och klimatet.

Driver du ett företag som du tycker ska vara med på listan nedan, kontakta då oss!

Producenter:
Alterhedens gårdsbutik