Fältbiologerna till Luleå – tisdagen den 17 oktober

Fältbiologernas riksordförande Johan Andersson och ledamot Jennifer Wallace ​kommer till Luleå för att hålla i en workshop samt ett efterföljande uppstartsmöte med dig som är mellan 6-25 år.

Vi är Naturskyddsföreningens fristående ungdomsförbund och är en oberoende, ideell förening som verkar för ökad kunskap om naturen, ett hållbart samhälle, global rättvisa och god miljö. Det som är unikt med Fältbiologerna är att det är ungdomar, främst mellan 6 och 25 år som driver hela föreningen från klubb till riksförening.

Det finns i dagsläget ingen klubb i Norrbottens län så det här är ett unikt tillfälle att engagera dig i miljön och din egen framtid samtidigt som du skaffar sig värdefull erfarenhet av styrelsearbete och projektarbeten. Målet är att få fler ungdomar i Norrbotten att bli aktiva inom miljörörelsen och inse deras kraft och påverkan. Det finns ett enormt behov av en ungdomsrörelse som Fältbiologerna då dagens ungdomar har växt upp med en stark röst och medvetenhet.

Vill man bara vara med ute i naturen så gör man det. Vill man vara en stark röst i samhället så gör man det. Klubben byggs upp utifrån deltagarnas egna intressen och önskemål. Arbetet är med andra ord helt fritt! Vi hoppas i vilket fall att vi ses på tisdag!
Ps. Vill du bara vara med på workshopen går det alldeles utmärkt!

Ute i naturen. Inne i miljödebatten. Av unga. För unga.

Var? Kyrkogatan 2, Luleå
Tid? Kl 15-17