Regionalt informationsmöte om vitryggig hackspett 23/3 kl 18.00

Naturskyddsföreningen leder projektet med att rädda Vitryggig hackspett i Sverige. En hackspett som tidigare var ovanlig men absolut inte sällsynt men som sedan 1950-talet minskat radikalt och numera återstår bara några enstaka par. Under hösten och vintern har flera fåglar synts fågelborden på flera ställen i Norrbottens län. De härstammar från Finland och Ryssland där flera räddningsaktioner har gjort att stammen ökar och många nya revir har etablerats under 2000 talet.

Nu är det dags för regionalt informationsmöteoch från Naturskyddsföreningens rikskansli närvarar Linda Petersson, Kristoffer Stighäll och Paula Andersson.

Plats: Studiefrämjandets lokaler på Kyrkogatan 2 i Luleå
Tid: kl 18.00-20.00
Anmälan till Linda Petersson, linda.petersson@naturskyddsforeningen.se, senast fredagen den 20 mars.

Programmet:
– Presentation av medverkande