SJUNG IN VÅREN FRÅN DIN EGEN SOFFA!

Studiefrämjandet Musik Norrbotten i samarbete med Naturskyddsföreningen i Norrbotten anordnar i år ett digitalt firande på valborgsmässoafton klockan 18:00.

Vi har samlat några av länets musikprofiler, kulturarbetare och privata aktörer för att gemensamt bidra till ett gemensamt valborgsfirande, i form av musik, poesi, körsång och berättande.

“Musik och kultur är och har alltid varit en viktig del i vårt samhälle och vardag. Men just nu är den, om möjligt, ännu viktigare. Det ger kraft och styrka att tillsammans fortsätta kampen om pandemin. Våren är i antågande, ljuset vänder och vad är väl bättre än att fira det med glädjespridande musik och kulturinslag.”, säger Mikael Silverplats från Studiefrämjandet Musik Norrbotten.

“Att Naturskydddsföreningen skulle vara en del i arrangemanget var en självklarhet då många av oss inte kommer att kunna ta oss ut i naturen enligt tradition för att gemensamt välkomna våren. Vi hoppas att var och en för sig istället kan njuta av skönsång och tänka fram till den stund då vi gemensamt har tagit oss igenom denna kris och åter kan ströva fritt bland grönska och vattendrag” säger Johanna Nilsson, Naturskyddsföreningen i Norrbotten

Sändningenpubliceras på Studiefrämjandets youtube-kanal den 30 april 2020 klockan 18.00 på följande adress: https://tinyurl.com/valborg2020