NYHETSBREV Luleå Naturskyddsförening december 2020

NYHETSBREV Luleå Naturskyddsförening

december 2020

Decemberljus i mörkret. Vi lever med en stor utmaning just nu, där inget är sig likt. Då gäller det att ta tillvara det som är gott i tillvaron. Vi lever ju i den bästa av världar, med trygghet, mat på bordet, värme och möjlighet att drömma om bättre dagar. DÅ behöver vi också tänka till hur vi ska ta vara på denna utmaning och inte fortsätta i samma hjulspår som tidigare. Vi behöver ALLA göra förändringar i vårt sätt att leva. Vad kan du göra? I brevet kommer du att hitta exempel på sådant du kan tänka på, bidra med och/eller ändra på.

(Om du inte vill ha flera nyhetsbrev så meddelar du oss genom att svara på mailet. Skriv: tackar nej till fler brev!)

Saxat ur brevet:

ORDFÖRANDEN LOTTA LINDGREN HAR ORDET

Hur ger man livet mening?

Det är säkert olika för oss men jag tänker att engagemang I något ideéllt arbete, att göra något för andra, för miljön, för världen. Behoven är stora och det finns något för alla att
engagera sig i.

All lyckoforskning pekar på att konsumtion inte skapar lycka utan det är:
• omsorg om våra nära relationer
• förmåga att stann upp och glädjas åt det vi har
• ge komplimanger och beröm till andra

Kom ihåg att det allra bästa i livet är gratis – vandra i naturen och god hälsa.

“When I was 5 years old, my mother always told me that happiness was the key to life. When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down ”happy”. They told me I didn ´t understand the assignment, and I told them they didn ´t understand life”.
John Lennon

OBS!! Hela nyhetsbrevet läser du i sin helhet genom att klicka på länken här: