Var med på faktaintensiv riksupptakt om ekologisk mat inför Miljövänliga Veckan/Green Action Week

Nu behöver ekobönderna Naturskyddsföreningens röst och att vi kampanjar för eko under Miljövänliga Veckan/Gren Action Week (1-8 oktober vecka 40). Fokus är på svensk ekologisk produktion och vi planerar aktiviteter för ”Ekofrukost.”

Var med på digital upptakt om ekologiskt! Du får lära dig det viktigaste om eko och får massor av ny inspiration. Du behöver inte ha några förkunskaper, alla är välkomna.

Dessa dagar är det upptakt:

• Lördag 12 mars kl 9:30 – 12:00
  • Onsdag 16 mars kl 17:30 – 20:00

Anmäl dig här.

Program:

• Lyssna på en ekobonde och lär dig hur det funkar på ekogården.
  • Bli inspirerad av Sebastien Boudet, välrenommerad fransk bagare, för att baka eget ekobröd.
  • Få fakta om ekologisk produktion av Pim Bendt, sakkunnig jordbruk
  • Hör om utbudet av ekologisk mat i en Bra Miljöval-märkt butik.
  • Sist men inte minst, prata i mindre grupp med likasinnade.

Chans att få Middagskompassen

Bland de som deltar på upptakten lottar vi ut 15 ex av ”Middagskompassen” (Naturskyddsföreningen 2021) med lättlagade och välsmakande recept av kockarna Zeina Mourtada och Paul Svensson.

Vi programmet Teams som är enkelt att använda. Du får en länk till din mejl ett par dagar före upptakten. Du behöver bredband och en dator, gärna med webbkamera. Anmäl dig här!