Politikersamtal om EU i Boden 30 maj

Torsdagen den 30 maj, under Hållbarhetsveckan, arrangerar Naturskyddsföreningen i Boden och Studiefrämjandet ett panelsamtal. Förhoppningen är att panelsamtalet ska ge dig som väljare bättre kunskap om natur- och miljöfrågorna och kanske till och med hittar du vem och vilket parti du vill lägga din röst på.

Hur kommer de politiska besluten i EU att påverka invånarna? Vad är de politiska partiernas syn på miljöfrågor och hur planerar de att arbeta för att minska klimatförändringarna och bevara naturen? Det är några av de frågeställningar som kommer att diskuteras.

Datum: Torsdagen den 30 maj
Plats: Pelarsalen, Kungsgatan 39, Boden
Tid: 18.30-20.30
Kostnad: Fri entré
Arrangör: Naturskyddsföreningen i Boden, Naturskyddsföreningen i Norrbotten, Studiefrämjandet Norrbotten

Moderator är Olivia Nordell, EU-sakkunnig på Naturskyddsföreningen.

Läs mer om evenemanget och vilka partirepresentanter som kommer att delta här: https://norrbotten.naturskyddsforeningen.se/politikersamtal-om-eu/