Upptaktsträff 2/9

Vem vill bli allergisk av att lukta gott? Eller riskera att störa hormonerna när kroppen smörjs in? I år fortsätter vi kampanjen Fräsch på riktigt under Miljövänliga Veckan. Vi vill att schampot gör samma resa som ekobananerna – rätt ner i kundkorgen! På upptakten får du lära dig varför det är viktigt att välja schyssta produkter till huden och håret, och hur vi kan få fler att välja bättre produkter. Du får också tillverka en egen hudvårdsprodukt. Vecka 40 är det Miljövänliga Veckan, Naturskyddsföreningens årliga kampanj med fokus på konsumenten och miljön. Då hjälps vi åt att sprida information och skapa debatt. Varmt välkommen att vara med, det gäller både dig som var med i kampanjen förra året och dig som är helt ny i frågan!

Program:

10.00 Enkelt fika och mingel (te, kaffe, smörgås)
10.20 Välkommen och vilka är här?10.40 Föreläsning av Liv Södahl, Naturskyddsföreningens rikskansli
12.30 Ekologisk, vegetarisk lunch
13.45 Workshop – vi gör egen egen produkt. Ta med liten glasburk.
15.00 Gruppsamtal: Vad vill vi göra i kretsarna? Hur kan vi samordna oss?
15.45 Sammanfattning och avslut Plats: Studiefrämjandet i Norrbotten, Kyrkogatan 2, 972 31 Luleå.

Kostnad: 50 kr för medlemmar i Naturskyddsföreningen, övriga 150 kr. Fika och lunch ingår.
Anmälan: senast 28 aug  här via Studiefrämjandet eller ring 0920-100 28