20/5 Biologiska mångfaldens dag

Firar vi söndagen den 20/5 i Gammelstadsviken

Vi börjar dagen med en vårfågelmorgon och en guidad promenad till fågeltornet från parkeringen vid Haparandavägen (1.7 km tillgänglighetsanpassad led) kl 08.00 eller från P-platsen vid Notvikens station (ca 2,5 km, delvis spångad led) kl 08.00. Det går också bra att ansluta vid fågeltornet som är bemannat fram till kl 12.00. Norrbottens Ornitologiska Förening bjuder på korv vid grillplatsen nedanför fågeltornet.

Natursnokarna är på plats och berättar om vår fantastiska vattenvärld med livs levande köttätande växter, miniatyr monster och andra spännande djur och växter.

Kängor eller stövlar rekommenderas vid promenaden från Notviken då det kan vara lite blött på sina ställen.

Kontaktperson: Tord Gustafsson (NOF) 070-5166565 eller Luleå kretsen via johanna.nilsson@naturskyddsforeningen.se