Vårprogram 2019

Studiecirkel om fåglar – start 4/2

Foto: Patrick Tollgren Lazarov

I samarbete med Studiefrämjandet anordnar Norrbottens Ornitologiska förening nybörjarcirkel om fåglar och fågelskådning i Luleå. Totalt blir det cirka 8 träffar både inomhus som ute i naturen med start i februari. Passa på att lära dig mer om fåglarna tillsammans med erfarna fågelskådare. Preliminär anmälan sker till Inger Brännström, mail inger.brannstrom@bredband.net eller per telefon 070-383 11 99
Obs! Endast några få platser kvar.

Länsstämma – 14/4

Bild: Kattilakoski Torneälven. Flottning pågick i Torneälven fram till 1971. Foto: Urpo Taskinen

Norrbottens länsstämma går av stapeln söndagen den 14 april kl 09.15 i Sunderbyn folkhögskola. Själva länsstämmohelgen börjar redan på lördagen den 13 april. Specifikt program och anmälningsformulär kommer inom kort men tillsvidare kan du läsa mer på länsförbundets hemsida.
Boka in helgen redan nu!

Klädbytardagen 6/4

Årets största klädbytardag går av stapeln lördagen den 6 april. Vill du hjälpa arrangera eventet eller agera volontär en stund under dagen, tveka då inte att kontakta oss på lulea@naturskyddsforeningen.se. Mer info om eventet kommer snart men tills dess kan du läsa mer på riks hemsida.

Skogsexkursion  – prel maj/juni

Bild: Bonnie Nilzons ekoskogsbruk

Följ med ut på exkursion med gruppen för Hyggesfritt skogsbruk och titta på Luleå kommuns skogar. Mer information kommer längre fram så håll utkik här på hemsidan såväl som på facebook.