Kvällsföreläsning – hyggesfritt skogsbruk

Naturskyddsföreningen och Studiefrämjandet bjuder in till öppet kvällsmöte för natur- och friluftsföreningars medlemmar och andra intresserade.

Hyggesfritt skogsbruk, eller kontinuitetsskogsbruk som det kallas med ett fackuttryck, innebär avverkning av utvalda träd, utan att hela skogen avverkas.
Kvällens föreläsningar belyser denna möjlighet med perspektiv och praktisk erfarenhet.

Tid: Torsdag 14 november 2019 kl 18.30 – 20.00
Plats: IOGT-NTOs lokal, Köpmantorget 7, Luleå.
Kostnad: Ingen – fritt inträde.
Ingen föranmälan.
Vid stort deltagande gäller först till kvarn. Entrén stängs när lokalen är fullsatt.
Program: Hittar du genom att klicka här.

Ola Engelmark, docent i skogsekologi, skogsföretagare, författare och ordförande i den nybildade Föreningen Skogens Mångbruk, inleder kvällen.
Martin Jentzen, skogsingenjör med tidigare erfarenhet från det konventionella skogsbruket men i dag konsult inom Naturnära skogsbruk berättar.
Ytterligare kunniga bidrar till att belysa aspekter på hyggesfritt skogsbruk.
Diskussion och fika.
20.00 Avslutning