Kurs i Skogsekologi och naturnära skogsbruk med Martin Jentzen (start lördag 19 mars 2022)

Intresset för ett verkligt uthålligt och hållbart skogsbruk växer som alternativ till det traditionella trakthyggesbruket. För att kunna bedriva hållbart skogsbruk behöver man kunskap kring skogens ekologi.

Välkommen till denna kurs med Martin Jentzen, ledande expert inom Naturnära skogsbruk. Kursen riktar sig till nyfikna skogsägare, skogsförvaltare, skogsentreprenörer och andra med intresse för skogsekologi och naturnära skogsbruk.

Vi planerar för 6 föreläsningar under våren 2022, med start den 19 mars. Den första träffen som ett gemensamt seminarium på plats i Luleå och resten som digitala föreläsningar. Vi avslutar med praktisk tillämpning, två dagar i fält under augusti i Luleå med omnejd.

Kursen arrangeras av Naturskyddsföreningen i Luleå i samarbete med Studiefrämjandet och Hushållningssällskapet.

Erbjudande till medlemmar i Naturskyddsföreningen: De fem första som anmäler sig får gå kursen till det starkt rabatterade priset av 400 kronor. Kurslitteratur ingår.

Läs mer om kursen och anmäl dig på Studiefrämjandets hemsida: https://www.studieframjandet.se/…/skogsekologi-och…/

Sista anmälningsdag: 28 februari