Välkommen till stora klädbytardagen 23 april 2022!

Naturskyddsföreningen i Luleå samt second hand-butiken Samlat och Lumire bjuder in alla intresserade till en klädbytardag lördagen den 23 april i Vetenskapens Hus, Luleå. Kom och uppdatera vår- och sommargarderoben på ett mer klimatsmart sätt!
Hur går klädbytardagen till?
Ta med dig de kläder du önskar byta – det ska vara hela och rena vår- och sommarkläder i gott skick! Var noggrann med att syna kläderna innan inlämning, vi tar inte emot kläder som är urtvättade, mycket noppor, fläckar eller hål eller som passar för vintersäsongen.
Du kan lämna in kläder till barn och vuxna samt skor och väskor, men inte smycken, bälten, accessoarer eller sjalar. Du får lämna in så många plagg du vill, det finns ingen maxgräns.
När du lämnat in dina plagg får du en inträdesbiljett till själva bytet. Inträdesbiljetten använder du sedan för att kunna byta till dig nya plagg. Du får max byta till dig 10 plagg oberoende av hur många plagg du lämnat in.
Vilka tider är det som gäller?
Mellan kl 10.00-11.45 lämnar du in dina kläder som du önskar byta.
Mellan kl 12.00-15.00 byter vi kläder med varandra.
Adress:
Både inlämning och själva bytet sker på Vetenskapens Hus – Storgatan 53, Luleå.
Klädbytardagen är gratis och arrangeras av Naturskyddsföreningen Luleå tillsammans med Lumire, Luleå Miljöresurs genom second hand-butiken Samlat och i samarbete med Studiefrämjandet.
Kvarvarande kläder vid dagens slut skänks till second hand-butiken Samlat och dess samarbetspartners.
Klädbytardagen: https://fb.me/e/1nIwOzgsf