Den hållbara filmfestivalen Ljusglimt har anordnats 25 och 26 november av Naturskyddsföreningen i både Luleå och Arjeplog

I fredags, den 25/11, deltog 40 besökare på Ljusglimt på Folkets bio i Luleå som anordnades för tredje gången.
– Med filmfestivalen Ljusglimt vill vi från Naturskyddsföreningen bjuda in till en mysig mötesplats under en mörk del av året. Vi vill bidra till att fler reflekterar kring och pratar om frågor som rör miljö och hållbarhet, säger Linda Strandenhed, projektledare för Ljusglimt Luleå.
Sammanlagt deltog mer än 100 personer på de olika inslagen i Arjeplog i lördags, den 26/11.
– Det blev spännande samtal om hur vi kan skydda skog och bidra till klimatomställningen utan att förstöra andra naturvärden, säger projektledaren Malin Åkesson från Naturskyddsföreningen i Arjeplog.