Följ med Naturskyddsföreningen till Hindersön 4-6 augusti!

Upptäck skärgården med hjälp av kunniga naturguider. Du får veta mer om Bottenvikens känsliga vatten. Allt som lever i vattnet och hur det är att bo och arbeta i skärgården.

Vi bor i öns gamla skola där vi sover i öppen sovsal eller i tält utanför. Det blir för och eftermiddags aktiviteter. Frukost, lunch-låda och middag ingår och vi lagar maten tillsammans. Det kommer finnas tid för fiske och att se sig om på egen hand.

Vi åker ut på fredag kl 16:15 med m/s Symfoni och kommer åter till Luleå på söndag kväll. Alla är välkomna men vi har fokus på unga, studerande och nykomna till Sverige.

Kostnad: ingen kostnad för deltagare under 26 år och nysvenskar, för övriga 400kr.
Sista anmälningsdatum: 31 juli 2023
Arrangör: Naturskyddsföreningen i Luleå.
Anmäl dig eller ställ frågor: lulea@naturskyddsforeningen.se

Discover the archipelago with the help of knowledgeable nature guides. You will learn more about the sensitive waters of the Bothnian Bay. We will explore all that lives in the water, and what it’s like to live and work in the archipelago.

We will be staying in the old school on the island, sleeping in an open dormitory or in tents outside. There will be morning and afternoon activities, as well as time for fishing and exploring on your own. Breakfast, lunch box, and dinner are included, and we will cook together.

We depart on Friday at 4:15 PM with the m/s Symfoni and return to Luleå on Sunday evening. Everyone is welcome, but we focus on young people, students, and newcomers to Sweden.
Fees: There is no cost for participants under 26 years old and newcomers to Sweden. Everyone else is charged 400 SEK per person.
Registration deadline: July 31, 2023
Organiser: Swedish Society for Nature Conservation in Luleå.
To apply or ask questions, please email lulea@naturskyddsforeningen.se