Klädbytardag på Vetenskapens Hus, Luleå, 27/4. Välkommen!

Den 27 april är det dags igen för en ny stor klädbytardag i Luleå.
Det är Naturskyddsföreningen i Luleå tillsammans med Lumire och Second hand-butiken Samlat som bjuder in till en dag där du kan lämna in kläder som inte längre används som kan komma någon annan till nytta.
Så här går det till:
Du kan lämna in så många plagg du vill för både barn och vuxna, så länge de är hela, rena och passar för vår- och sommarväder. Inga smycken eller bälten, men det går det fint att lämna in väskor, scarfs och skor.
Inlämning av kläder sker antingen under veckan, det vill säga mellan den 22a till 26 april, hos Second hand-butiken Samlat, Köpmantorget eller lördag den 27 april mellan klockan 10.00 – 11.30 på Vetenskapens hus. Lämna gärna in dina kläder i förväg om du har möjlighet.
När du lämnat in dina kläder får du en inträdesbiljett, som ger dig möjligheten att välja upp till 10 plagg under själva bytesdagen.
Klädbytet sker den 27 april på Vetenskapens hus, vi öppnar dörrarna för klädbyte klockan 12.00 och stänger klockan 15.00. Du tar med din inträdesbiljett och väljer upp till 10 plagg att ta med dig hem.
Plats:
Vetenskapens hus på Storgatan 53 i Luleå.
Klädbytardagen är helt kostnadsfri och arrangeras av Naturskyddsföreningen Luleå tillsammans med Lumire, Luleå Miljöresurs, genom Second hand-butiken Samlat.