A Plastic Ocean

SVERIGEPREMIÄR!!!

”One of the most important films of our time” – Sir David Attenborough

“Unforgettable and shocking … well done!” – Charles Clover, Executive Director, Blue Marine Foundation
Vi i Naturskyddsföreningen har tillsammans med Studiefrämjandet äran att för första gången visa filmen i Sverige.

En äventyrsdokumentär där äventyraren Ben Fogel, fridykare Tanya Streeter och ett internationellt team av vetenskapsmän och forskare undersöker det bräckliga tillståndet i våra hav. De upptäcker alarmerande sanningar om plastföroreningar. Finns det innovativa lösningar att sätta i omedelbar verkan?
Efter filmen finns tid för reflektionen och diskussion tillsammans med en panel samt ideér hur ni kan engagera er vidare.

Biljetter köper ni på plats.
80 kr för Naturskyddsföreningens medlemmar (ta gärna med dig ditt/famljens medlemsnummer – står bla på vårprogrammets baksida)
100 kr för icke-medlemmar.
OBS! Vi tar helst SWISH men har du inte det så går kontanter bra, gärna jämna pengar om möjligt.